Cursors

« Home | Yılbaşı Günahmıdır? » | Doğum Günü Hediyelerimden Bir Kaçı » | Ben yeniyim » 

Cumartesi, Aralık 24, 2005 

Kur'an'dan Öyküler


Ben bu kitabı okuyalı 2 sene geçti.10 yaşımda okumuştum.Bu kitabı bitirdiğimde çok mutluydum.Üstelik içindeki yazılanlar bayağı beni etkilemişti.200 sayfalık bir kitap, şimdi kısa olarak bu kitabın içindeki olayları anlatacağım.Lütfen okuyunuz.! En çok şaşırdığım ve inanamadığım olaylardan bir tanesi Hz. Yusuf çok yakışıklıymış. Bir gün bir yere gitmiş.Orda da saray da çok sayıda kadınlar varmış.Yarısı oturmuş elma kesiyormuş.Hz. Yusuf da tam ordan geçiyormuşki. Kadınlar Hz.Yusuf'u görmüşler.Elma soyarken kadınlar parmaklarını doğramışlar:). Ama hiç acısını hissetmemişler.Çok şaşırılmış bir olay değilmi.Şimdi bir başka olaya geçelim.Bu olay çok daha şaşırtıcı inanılmaz.Lütfen bunuda OKUYUN OKUTUN.

Hz.İbrahim daha çok küçüktü.Babası, ailesi ve milleti, taştan putlara ilah diyerek tapınıyorlarmış.Henüz ilah nedir bilmiyordu.Ama içinden bir taş napabilir ki katı, dilsiz, kör ,cansız.Yontuyorsun tanrılaşıyor ne tuhaf değip içinden geçiriyormuş.Ya ilah O başka biri olmalı.Taşa toprağa,ağaca, bize benzemeyen biri diyormuş.Hz. İbrahimin soruları büyüdükçe artıyormuş. Kuşkularına cevap bulmaya koyulmuş.Bir gece gökyüzüne bakmış.Yıldızlar parlıyormuş. Parlaklık, büyüdükçe bir yıldız dikkatini çekmiş.İşte! diye bağırmış Onu buldum.diyormuş.Ondan bir kaç saat gözlerini ayıramamış.Gün ışınırken tanrısı ortadan kayboluvermiş.Yüreğine bir sıkıntı çökmüş üzülmüş demekki o değilmiş dedi içinden böyle hep günler geçmiş.Ve artık büyüdükçe tanrının Allah olduğunu öğrenmiş.Bir puta tapan kralın sarayına gitmiş.Saraydaki bir puta baltayla kırmış.Siz asla Tanrı olamazsınız demiş.Ertesi gün sarayına giren Nemrut'un adamları şaşkınlık içinde kim yaptı bu hainliği demiş bağırmışlar.Düşünüp taşınmışlar Hz.İbrahimin yaptığını düşünmüşler çünkü sadece o Allaha inanıyormuş.Hz.İbrahimi getittirmişler.Bunu senmi yaptın diye sormuşlar. Hz.İbrahim,kırmayıp boynuna baltasını astığı büyük putu göstererek, Belki o yapmıştır. demiş.Baksanıza balta onda gidip sorun bakalım ne diyecek demiş.İçlerşnden biri bence İbrahim doğru söylüyor demiş.Bir başkası ise saçmalama diye çıkışmış.Putlar konuşurmu hiç bu işi o yapmış olamaz demiş.Hz İbrahim kendisini korumaktan aciz olan ve konuşamayan bir tupa niye tapınıyorsunuz diye sormuş.Ve o anda Hz. İbrahimi yakalamışlardı.Hemen hareketlendiler.İrili ufaklı odunlar toplanmış.Yağıldı ve tutuşturuldu.Herkes Hz.İbrahime verilen cezayı duymuş bu inanılmaz olayı seyretmek için toplanmış.Odunlarr yandıkça ateş kızdı,kızdıkça insan büyüklüğünde alevler yükselmiş.Yanına yaklaşılmaz olmuş.İri yarı dört muhafız gelerek Hz.İbrahimi tutarak ateşin içine attılar.Tam ortasına düşmüş.Bazıları kahkalarla gülüyorlardı.Bazıları ise somurtuyordu.Bizi korumak istediği ateşe kendisi düştü diyorlarmış.Ve Allah elçisini yakmaması için ateşe emretti.Ey ateş! İbrahim'e karşı serin ve zararsız ol.Onu yakma dedi.Kafirler şaşkınlık içindeydi.Hz.İbrahim dünyayı yakacak kadar kızgın olan ateşin içinde ortasında Allah'a dua ederek secdeye varıyordu.Allah'ın buyruğuyla zarar vermemişti.Dehşet içinde İbrahimi ateş yakmıyor diyip bağırıyorlardı.Arkalarda olup göremeyenler,inanamıyor, Bu büyük ateş onu nasıl yakmaz? diyorlarmış.Herkes şaşkınlık içinde donup kalmış.Buna rağmen inkar etmişler ve bu şeytanın işi demişler bu adam şeytanın ta kendisi ateş bir tek onu yakmaz hadi kaçın burdan uzaklaşın buradan demişler.Kaçmak istediler ama kaçamadılar.Allah izin vermedi.Yerlere çakıla kaldılar.Ve tümü helak edilmiş.Sadece Hz. İbrahim kurtulmuş şehri terk ederek.

Sana masallah diyorum. Bu arada benim de cok tatli bir yegenim var simdi 5 yasinda ama biliyorsun cocuklar cabuk buyuyorlar ben de ona guzel kitaplar almak istiyorum. Sen bana sevdigin,begendigin kitaplari yazarsan sevinirim ileride ona almak icin can atiyorum cunku. Sevgilerle... Kolay gelsin.

Ayse

Merhaba, Ayşe abla
Maşallah dediğin için teşekkür ederim:)) yeğenine alıcağın kitapları sana buraya yazıyorum masalı sever heralde ama tabi buyuyuncede okumak isterse kendi ona gore benim okudugum buraya koydugum kitapları alıp okusun çünkü çok guzeller.Kitapçılara sorun size yardımcı olabilirler
Kur'an'dan Öyküler/Sadık Yalsızuçanlar
Öğretmenin Not Defteri 1-2/Vehbi Vakkasoğlu
Saadet Çağından Öyküler/Sadık Yalsızuçanlar
Sihirli Kitap/......yazarı kitapta yazmıyor
Sanırım Büyüyünce bu kitapları inşallah okur şimdi gelelim 5-6 yaşında beyeneceği kitaplara pek faazla kitap yok ama söyleyeyim buyudugum için:)
Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler
Bir Bezelye Tanesi İle Hasta Kız
KelOĞLAN
Şimdilik bu kadar eğer birazdaha isterseniz söyleye bilirim

Yorum Gönder

About me

  • I'm Rümeysa
  • From İstanbul, Turkey
  • 12 yaşındayım.6.sınıfa gidiyorum.Bende sanal bir günlük tutmak istedim burda.Hepinizi yorumlarınızla birlikte bu yolculuğuma bekliyorum....
Profilim

Son Yorumlar

    Rümeysa'nın Günlüğü © 2004-2006, Sitedeki tarif ve fotoğraflar vs... izinsiz yayınlanamaz!
    View My Stats BlogBul.Com! Ücretsiz Türkçe Blog Sayaç Blog Toplist
    Spam Yok!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Cbox Chat Kutusu