Cursors

« Home | Doğum Günü Hediyelerimden Bir Kaçı » | Ben yeniyim » 

Cumartesi, Aralık 24, 2005 

Yılbaşı Günahmıdır?

Bazıları diyor ki!!. Yılbaşı kutlamak günahtır. sence günahmı ben bunu bilmek istiyorum. kararsız kaldım yorumlarınız en iyi şekilde bekleriyorum arkadaşlar YILBAŞINI KUTLAMAK HEDİYELER SÜSLER PLASTİK AĞAÇ ALMAK GÜNAHMIDIR? sorum bu lütfen cevaplayınız...! biz kutlamıyoruz sadece tv ye bakıp pasta kesiyoruz ablamda günahtır kutlamak diyor.! geçen gün bir yerdede okumustum müslümanlar YILBAŞI KUTLAMAZLAR diyordu...?? sence kutlarmı kutlamazlarmı? bunlar diğer dinlerdeki kişilerin işimidir cevaplayınız çokk merak ediyorumm kararsız kaldımm..!!!!!!

Yilbasi kutlamak gunah degildir. muslumanlarca gunah olan bir hıristiyan bayrami olan noeli (25 Aralik) kutlamaktir. yilbasinin(31 Aralik) noelle dolayisiyla hiristiyanlikla ya da herhangi bir baska dinle alakasi yoktur. bence tam tersine insanlar bir araya geldigi birbirlerine hediyeler verdigi ve gonul aldigi icin iyidir. Sadece nasil kutlandigi onemlidir. yani sabahlara kadar alkol almak vs. kisisel bir tercihtir. bu da kisilikle ve hayata nasil baktiginle ilgilidir. zaten herkes kendi tercihlerinden sorumludur. Hic bir davranis bicimi, iyi de olsa kotu de olsa, tum insanlara mal edilemez. lutfen hic kimse kendi dusuncesini baskasina empoze etmesin. Dogruyu gormek icin kisinin mantigini kullanmasi yeterlidir. eger ben kendini bilen bir insansam, davranislarimin sinirlarinin ve sorumluluklarimin farkindaysam gonul rahatligiyla yilbasini da kutlarim ve hatta hiristiyan bir arkadasimla birlikteysem hic cekinmem noeli de kutlarim. bilmem sizin icin doyurucu bir aciklama oldu mu?

Yılbaşını kutlamak kesinlikle günahtır noli kutlamıyoruz sadece yeni yıl geldiği için kutlama yapıyoruz diyenlerde günaha girmektedir.Çünkü peygamberimizin şöyle bir hadisi var."yahudilerin,hristiyanların,vs. yaptıklarını yapmayınız"dolayısıyla sadece yenibie yıl geldi diye kutlama yapmakda bir hristiyan adedidir.ve bize batıdan geçmiştir. fikirlerimi birilerine empoze etmeye çalışmıyorum dinimizin kesin hükümlerini söyleyorum bir müslüman olarakta insanları aydınlatmak görevim.Bizim dinimizde zaten hediyeleşmek var herhangi bir gün hediyeleşebileceğimiz gibi kandillerimizde bunu zaten yapıyoruz ve yapmalıyız illa neden bi haristiyan bayramına adedine gerek duyuluyor hediyeleşmek için anlamadım.Ve insan ancak diniyle dininin ona öğrettikleriyle kendini bilir,tanır onurunu yaşar.İslam dini kesinlikle izin vermezken hiç kimse gönül rahatlığıyla bu tarz saçmalıkları kutlayamaz.Hiç bir dine mensup kişiyle birlikte farklı bir dinin adetini bir müslüman kutlayamaz ancan arkadaşı varsa onun bayramını yada noelini tebrik edebilir saygı icabı.Basit hevesler uğruna ahiretimizi mahvetmeyelim.

Tekrar soyluyorum yilbasi kutlamasi gunah olamaz. Mantikli dusunursek yahudilerin hıristiyanlarin yaptigi bir sey oldugu icin degil kutlamamiz, sevdiklerimizle bir arada olma vesilesidir bizim icin. sehnaz hanim bizim boyle baska gunlerimiz var diyor. bir tane daha olsa kotu mu olur. Biz Muslumanlar kendine guvenli ve saglam duruslu olmaliyiz. Ve ayni zamanda cagdas olmaliyiz. uzay caginda yasiyoruz. baska dine ait bir gunu kutladik diye (ki yilbasi zaten oyle bir gun degildir) imanimiz sarsilacaksa once kendimizi gozden gecirmeliyiz. Bu yuzden ben hiristiyan arkadasimin noelini kutlarim. ondan da benim ramazanimi kutlamasini beklerim. Yani saygi karsilikli olmalidir. Diger dinler bizim, biz de onlarin rakibi, degildir. Dunyamizda eger herkes boyle dusunse din savaslari gibi sacma savaslar olmazdi. Ve dunyamiz guzel yasanasi bir yer olurdu. Fakat umudumuzu hic bir zaman kaybetmemeliyiz. Cunku 12 yasinda bir kiz kendisine gunah denildigi halde yine de bunu kafasinda sorguluyorsa umut var demektir. Herkese iyi bir yil diliyorum.

Biraz gec olacak ama size bildiklerimi aktarayim. Birdahaki yeni yila suurlu bir sekilde girelim insallah.
Ilk önce sunu bilmek lazim, Peygamber efendimiz bir hadis-i serif'inde " Baska kavme benzeyen ondandir" diyor.
Yilbasi ise ne hiristiyanlikta ne de baska bir dinde vardir. Eger arastirirsaniz bunun dogru oldugunu görürsünüz.
Iste bu yüzden islam'da yeri olmayan bir takim adetleri Müslümanlar yapmazlar.
Yilbasi da bizim icin herhangi bir gündür. Baska insanlara, milletlere özenmenin geregi yoktur. Eger böyle bir özenti varsa, demek ki, kisi dininden memnun degildir.
Her günümüz islam'a uygun olur insallah.
Umarim bildiklerimi dogru aktarmisimdir.
Dua ve selam ile...

Anonymous said...
Biraz gec olacak ama size bildiklerimi aktarayim. YAZILI KİŞİMİZE çok teşekkür ederim ben bunu araştırdım zaten sonuçlara gore islam dinimizde Eldamdüriilah Allah'a Şükür yılbaşı kutlamak günah çıktı zaten bazı doktorlar söylüyorlardı bende çok merak ettim ilk olarak bloguma koydum hiçte geç kalmamışsınız burda geç kaldım diye yorum yazmamak yok çok güzel bir yorum bıraktınız siteniz eğer varsa verirmisiniz... burda isimsizler var biri doğru söylüyor biri yanlış kim olduklarını bilmek daha iyi oluyor saygılarla ... bye

Yorum Gönder

About me

  • I'm Rümeysa
  • From İstanbul, Turkey
  • 12 yaşındayım.6.sınıfa gidiyorum.Bende sanal bir günlük tutmak istedim burda.Hepinizi yorumlarınızla birlikte bu yolculuğuma bekliyorum....
Profilim

Son Yorumlar

    Rümeysa'nın Günlüğü © 2004-2006, Sitedeki tarif ve fotoğraflar vs... izinsiz yayınlanamaz!
    View My Stats BlogBul.Com! Ücretsiz Türkçe Blog Sayaç Blog Toplist
    Spam Yok!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Cbox Chat Kutusu