Cursors

« Home | Kolumdan 5 tüp kan aldılar:(( » | BİR Hayalim gerçek oldu..... » | :((( Off Off Hayallerimi Anlatayım » | İkiz Kardeşlerin Hac Yolculuğu & Sihirli Kitap » | 23 Nisan » | Çilekli Rulo Pasta » | Yazıcak bişi bulamıyorum » | Minik Kahvaltı:) ve İlahi Konseri ile Babamla Sult... » | Ekler Pasta » | Sobelendim:)) » 

Cumartesi, Mayıs 13, 2006 

Kedimiz Alis Bitoş

Aaa... Bu kedide kim nerde napıyor kimin neden bu blogda? Bu soru işaretlerin cevabı burda bu kedii bizim kedimiz cuma günü geldi ablamın öğretmenlik yaptığı dershanede öğrencisinin annesinin kedisi bize verdi adına Alis ve Bitoş adları verdik istersek Aris diye de soyleyebiliriz daha yavru 1,5 (bir buçuk) aylık yani ocak ayında daha bitoşum yoktu:) dershanedeki ablamın arkadaşı Işıl abla kedileri çok seviyor hatta bugün bizde yatıcak ablam Işıl abla ve ben kedileri çok seviyoruz Bitoş ayıptır söylemesi ama tuvalet eğitimli:)) birazcık bizden korkuyor ama kendini sevdiriyor yanımıza geliyor çok tatlı çoook şeker daha size fotoğraflarını koyucam:)) bu arada TÜM ANNELERİN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN bitoşum şuan bu fotoğrafta evdeki küçük masanın altındaki oyuncak Aslanın sırtında yatıyor tüy de dökmüyor temiz güzel kokulu aşıları tam bir kedi:)) :))))

Bilmediğimden soruyorum, evde kedi köpek gibi hayvanların barındırılmasına İslamiyet nasıl bakıyor?

***

Çocukken bir akvaryum vardı benim. Japon balıkları, Lepistesler...

Bu iki tür bir arada yaşamazlar, ben tecrübe ettim bilmeyerek; sonunda Lepistes balıkları Japon balıklarımı az daha öldüreceklerdi ısırmaktan.

Sonradan farkettim ve Lepistesleri ayrı bir fanusa aldım. Orada da hava motoru olmadığı için can verdiler bir süre sonra...

***

Tabi bizim kedimiz de oldu çocukken, ama evde beslemiyorduk biz. Evimiz müstakil bir ev olduğu için, bizim kedi de bahçede ayakkabılığın bir kuytu kenarında yaşardı ve kendisi bir sokak kedisiydi :)

Efendim biz de duygusal olarak ona bağlanmıştık, çok sevmiştik. Hayvan hayvan ama sevildiğini anlıyor işte ve sırnaşıyor...

***

Hulasa ile evde kedi köpek beslenmesine karşıyımdır, halk azındaki bir rivayete göre hayvan yaşayan bir eve veya odaya melekler gelmezmiş.

Bu söze koca karı masalı gözüyle bakıyorum ve meleğin kediyle köpekle ne işi de varmış diye düşünüyorum.

***

Ama gel göl ki Rumeysa, millet bişey söylüyorsa; bu işin bi aslı astarı vardır de mi?!

Öyle değildir de, böyledir! Bir hikmeti vardır yani, evde neden hayvan beslenilmez; manevi zararları var mıdır, biyolojik zararları var mıdır?! Hayvan hakları bakımından, İslam konuya nasıl yaklaşır :)

***

Safranbolu'da küçük amcamlar yaşıyorlar; onların da evleri müstakil. Bundan bir süre önce, amcamlar köyden iki kedi yavrusu getirdiler. Yengemin dedesi, bu iki yavruyu şehirde ortalık bir yere salmalarını istemiş amcamlardan.

Ama onlar da kıyamamışlar ve beslemişler iki ay. Tabi yine de evde beslememişler kedileri, evin bahçesinde kulübe tarzı bir barınma yeri yapmışlar onlara.

***

Geçen hafta onları ziyarete gitmiştim, ve bana kedileri evden uzak bir yere salmak istediklerini söylediler.

Artık başlarının çaresine bakabileceklerini düşünmekteydiler ve evlatları gibi yetişdirdikleri bu iki yavruyu sokağa salmaları onları düşündürüyor üzüyordu.

Nihayetinde, içine ekmek kırıntıları serpiştirilmiş bir kutuya kedileri koyduk; ve şehirde aç kalmayacaklarına kanaat getirdiğimiz bir yere onları saldık.

***

Bu bir kaçınılmazdı Rumeysa!

Yazılarından anladığım kadarı ile imânı olan bir kimsesin ve o kedilerin de bir sahibi olduğunu idrak edebilecek yaştasın!

Yani, biz o kedileri zulüm görsünler diye sokağa salmadık; öyle icap ediyordu! Ve onları Allah'a havale ettik, bakan ve gözeten O'dur; sen de niye öyle yaptınız diye üzülmeyesin...

***

Size o kediyi veren kimse, zaten bir yanlış yapmaktaymış, evde kedi besleyerek!

Siz de o kediyi alarak bir yanlışa ortak olmuş oldunuz :)

Bu yanlışın, zincir halkası şeklinde senden sonraki nesillere aktarılmaması lazım.

Şuurunu kuvvetlendir, neden evde hayvan olmasın diye kalbini sorgula; bilenlere sor.

Tabi soracağın kimseleri de seç, farklı farklı kültür çevrelerinden olsun her birisi. Yoksa objektif bilgi kaynağına ulaşamazsın ve herkes işine geldiği gibi cevaplar sorularını.

***

Dikkatini çektiğim hususun mezhep ile de alakası yoktur. Hani duymuşsundur, Alevilerde köpeğe değen kimsenin abdesti bozulur ve abdestini tazelemesi gerekir (ben böyle biliyorum, yanlış olabilir)...

Ben oralarda değilim, olayı daha geniş bir açıyla ele alalım diyorum.

Maddi - manevi, biyolojik, tıbben, sosyal yaşama düzenleri, hayvanlar aleminin yaşama alışkanlıkları, insan ve hayvan arasındaki yaratılış farklılıkları ve bu iki alemin birbirleri ile münasebeti, İslamın bakış açısı, sünnetde böyle bir uygulama var mıdır, ilmihal kaynakları durumu nasıl değerlendirmektedir ve benzeri...

Neden'e Sebepsiz,
Kâzım Mızrak

SELAMUN ALEYKUM CANSU SİTENİ NETTE DOLAŞIRKEN FARK ETTİM ÇOK GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMIŞSIN ELLERİNE VE YÜREĞİNE SAĞLIK..KEDİ DE ÇOK ŞİRİN.ARA SIRA UĞRARIM ERTIK NELER YAZMIŞSIN DİYE BAKARIM SELAMETLE KAL...

Yorum Gönder

About me

  • I'm Rümeysa
  • From İstanbul, Turkey
  • 12 yaşındayım.6.sınıfa gidiyorum.Bende sanal bir günlük tutmak istedim burda.Hepinizi yorumlarınızla birlikte bu yolculuğuma bekliyorum....
Profilim

Son Yorumlar

    Rümeysa'nın Günlüğü © 2004-2006, Sitedeki tarif ve fotoğraflar vs... izinsiz yayınlanamaz!
    View My Stats BlogBul.Com! Ücretsiz Türkçe Blog Sayaç Blog Toplist
    Spam Yok!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Cbox Chat Kutusu